بهترین بند ساعت برای من چیست؟
بدون شک یکی از ویژگی های اصلی ساعت طراحی بند آن است. ظاهر و احساس هر ساعت به مواد استفاده شده بستگی دارد. اکثر مردم به نام تجاری ساعت توجه بیشتری می کنند، اما به خاطر داشته باشید که ساعت به دست شما بسته شده است. باید از بهترین مواد ساخته شود.
در این مقاله شما را با انواع بند ساعت آشنا می کنیم:
یک نوع ساعت مچی
کمربند چرمی
یک بند چرمی معمولی است.
طراحی ساده و سطح صاف بند ساعت آن را به یکی از بهترین بند های ساعت تبدیل کرده است. ساعت چرمی برای کسانی که می خواهند ظاهری شیک و رسمی ایجاد کنند و گهگاه از آن برای جلسات استفاده کنند بسیار مناسب است.
بند چرمی دوخته شده
تنه چرمی دوخته شده شبیه تنه چرمی معمولی است که با دوخت یا دوخت در کناره آن به این نوع تنه تبدیل شده است. این سبک طراحی هوشمندانه از دوخت کنتراست استفاده می کند تا بند ساعت را ناهموار کند و ظاهری اسپرت به استایل بدهد. این ساعت را می توان با شلوار جین ست کرد.
دستبند چرم طبیعی
اکثر کمربندهای چرمی موجود در بازار از چرم شترمرغ یا گوساله تهیه می شوند. این نوع بند به دلیل ارزان و مقرون به صرفه بودن این چرم ها در بین تولیدکنندگان ساعت محبوبیت بیشتری دارد.
کمربند چرمی عجیب و غریب یا مروارید
معمولا از ساعت های مچی بند یا مروارید مخصوص با پارچه های ساده و رسمی استفاده می شود که ظاهری زیبا و شکیل ایجاد می کند. این نوع کمربندها به دلیل در دسترس بودن محدود قیمت بیشتری نسبت به کمربندهای چرمی معمولی دارند. ساعت مچی با چرم خاص برای افراد مشهور و زیبا بسیار مناسب است.
دو بند
بند دو طرفه یا دو طرفه نوعی بند ساعت مچی است که دو بالشتک نازک برای برجسته کردن آن قرار داده شده است. در نتیجه این طرح کمربند با عملکرد منحصر به فرد خود گزینه مناسبی برای سبک اسپرت-کلاسیک محسوب می شود.
کمربند راه راه
این مدل کمربند از یک لایه روکش چرمی اضافه بر روی کمربند تشکیل شده است تا در شرایط مختلف فلز روی کمربند تاثیری نداشته باشد و کمربند خرد نشود. ساعت مچی بند دار انتخاب خوبی برای افرادی است که به فلز حساسیت دارند زیرا از تماس مستقیم فلز با پوست جلوگیری می کند. طراحی این ساعت از نیروی هوایی آلمان الهام گرفته شده است.
کلا کتک خورده
کتان نوعی پارچه ضخیم است. در چند سال گذشته این ساعت‌های بند برزنتی با رنگ‌بندی بسیار محبوب هستند. ظاهر خوب وزن مناسب و دوام کافی
نمی توان آن را متوقف کرد
این مدل از نایلون بیشتر از نایلون استفاده می کند، اما بند های چرمی ناتو وجود دارد. ساعت مچی با بند ناتو به دلیل ماندگاری بالا، قیمت ارزان و سبکی به یک نوع بند ساعت رایج در بین افراد خاص تبدیل شده است. این کمربند به صورت یک تکه ساخته شده است که این ویژگی آن را ساده می کند.
زولو بسته است
کمربند مشابه کمربند ناتو است، اما تفاوت اصلی این است که کمربند زولو ضخیم تر و بادوام تر از کمربند ناتو است. بند ساعت زولو در مدل های 3 و 5 حلقه ای موجود می باشد. اگر در انتخاب بین تسمه های زولو و ناتو شک دارید، باید در نظر داشته باشید که تسمه های زولو اندازه های بزرگتری نسبت به تسمه های ناتو دارند.
پرلون شریدی
امروزه ساعت های بند دار پرلون نسبت به سایر انواع بند دار محبوبیت بیشتری دارند. این بند یک نخ پلاستیکی بافته شده بدون سوراخ است. ساعت بند پرلون به دلیل بافت سه بعدی بند بسیار زیبا به نظر می رسد و به راحتی روی مچ بسته می شود.
دستبند استیل مونتر
ساعت های مچی با بند فلزی به دلیل دوام و ماندگاری زیاد طرفداران زیادی را به خود جلب می کند و به دلیل فرمی که دارند در هنگام استفاده به راحتی باز نمی شوند. انواع مختلفی از فولاد در ساخت ساعت های استیل استفاده می شود که از نظر ضد حساسیت، انعطاف پذیری و مقاومت بدنه متفاوت هستند.
انواع فولاد مورد استفاده در ساعت
استیل 304: از این نوع استیل در ساعت های ارزان قیمت استفاده می شود زیرا کیفیت آن نسبت به سایر استیل ها کمتر است.
استیل L316: این آلیاژ معمولا ضد حساسیت بوده و در معروف ترین و معروف ترین ساعت های دنیا استفاده می شود.
استیل 904: این نوع استیل به دلیل استحکام بیشتر نسبت به رقبای خود، زیبایی و درخشندگی در ساعت های لوکس استفاده می شود و از گران ترین استیل ها به شمار می رود.
ساعت تیتانیومی
تیتانیوم یک فلز سنگین است. فلزی با چگالی کم و با استحکام بالا، نقطه ذوب بالای آن تشکیل آن را بسیار دشوار می کند و به قیمت بالای ساعت های ساخته شده از تیتانیوم منجر می شود. این فلز ضد خش و شکننده است اما به راحتی نمی شکند و وزن سبک آن باعث می شود با آن احساس راحتی کنید.
بند ساعت طلایی
فلز طلا به دلیل قیمت بالایی که دارد عموما در ساعت های گران قیمت و لوکس همراه با نگین های براق و موتورهای قدرتمند سوئیسی استفاده می شود. در نتیجه ساعت های طلا برای افراد ثروتمند و ثروتمند مناسب است.
بند ساعت سرامیکی
سرامیک ها به دلیل خاصیت ضد خش بودن، انتخابی ایده آل برای استفاده در بند ساعت می باشند. برخلاف آنچه به نظر می رسد، ساعت های سرامیکی در دست بسیار سبک هستند و تنها نقطه ضعف آن ها این است که در برابر شکستگی مقاوم نیستند.
استفاده از انواع پلاستیک در بند ساعت مچی
بعد از ساعت های مچی فلزی و چوبی، رایج ترین نوع ساعت ها ساعت هایی هستند که از پلاستیک استفاده می کنند. پلاستیک وزن بسیار خوبی دارد و در برابر آب مقاوم است و برای استفاده در ساعت های ورزشی انتخاب خوبی است.
بند سیلیکونی
ساعت مچی بند سیلیکونی به دلیل مقاومت بالا و دمای پایین آن در دست شما سبک و راحت می شود. نقطه قوت این نوع کمربندها دوستدار محیط زیست بوده و برای ورزشکاران حامی محیط زیست انتخابی ایده آل است.
پلاستیک پلی اورتان
این نوع پلاستیک نسبت به سیلیکون دوام و قیمت کمتری دارد. این بندها بسیار راحت و منعطف هستند و برای شنا و فعالیت های آبی مناسب هستند و به همین دلیل برندهایی مانند JShock و Baby J از این بند در محصولات خود استفاده کرده اند.
پلاستیک فشرده
این نوع پلاستیک بیشتر در قاب ساعت استفاده می شود زیرا بسیار سخت و غیر قابل انعطاف است. همچنین مقاومت بالایی در برابر ضربه دارد.